טיפים ומאמרים

תשתית אחודה – יתרונות רבים בתשתית אחת

Posted by:

תשתית אחודה – יתרונות רבים בתשתית אחת

תשתית אחודה – יתרונות רבים בתשתית אחת
בניגוד לעבר – אז מערכות המחשב והטלפון הותקנו על גבי תשתיות נפרדות – היום נפוצה, לרוב, שיטת התשתית האחודה. תשתית זו מאפשרת לתקשורת המחשוב ולתקשורת הטלפונית להתנהל במקום מרכזי אחד בארגון – באותו ארון תקשורת באמצעות פנלי ניתוב, על גבי מערכת כבילה אחת (כבילה של מחשבים), והולכה אחת המשמשות לשתי המטרות.

למערכת כזו מספר יתרונות בולטים, עם שימת דגש על חיסכון בעלויות שונות:
– מערכת אחת לניהול המרכזייה הטלפונית, המיחשוב, מכשירי פקס, מודם, מכונות צילום ועוד
– ריכוז תקשורת אחיד – אליו מחוברים מספר משתמשי קצה (אם זה כל המשתמשים בארגון או לפי קומה, מחלקה וכדומה, בהתאם לגודל העסק)
– גמישות בהוספת משתמשים וציוד קצה בעת הצורך, וחיסכון בעלויות של שינויים עתידיים בנקודות הקצה
– תחזוקה שוטפת נוחה ופשוטה
– תשתית יציבה עם פחות סיכויים לתקלות
– התאמה לחיבור עתידי של מערכות voip
ניהול עצמאי ושליטה טובה יותר בתשתית, ללא צורך בטכנאים – חיסכון בתפעול
– עלות – הוצאה ראשונית גבוהה ב-20% מהאלטרנטיבה של שתי מערכות, אך מדובר בהחזר השקעה מהיר וחיסכון בטווח הרחוק
– חיסכון בשטח, כאשר במקום מספר תשתיות מפוזרות בארגון, מאחדים לתשתית מרכזית אחת במקום מוגדר

היציבות, כאמור, היא מילת מפתח ואם אתם רוצים להבטיח לעצמכם תשתית בטוחה, תקנית ואמינה – חשוב מאד להקפיד שהתקנתה תיעשה על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתשתיות תקשורת ופועלים לפי התקן ודרישותיו המחמירות.

אז, איך העניין עובד?
עבור כל עמדת משתמש בארגון מתקינים שקעים של מערך המיחשוב – אחד ייעודי לטלפוניה ואחד לציוד המחשוב, כאשר הגדרות אלה ניתנות לאחר ניתוב השקעים בריכוז התקשורת – כלומר, בארון תקשורת או בחדר תקשורת.
מעבר לחיבורי מחשב וטלפון, ניתן לפרוס נקודות נוספות בתחנות הקצה, לפי הצורך. לנקודות אלה אפשר לחבר מכשור מתחום המחשוב או מהטלפוניה.

הניהול הופך נוח יותר
איחוד מערכות המיחשוב והטלפוניה והאפשרות לקבל עבורן מענה מלא ומקיף מספק תקשורת אחד הופכים את השירות ליעיל ומהיר יותר. כמו כן, כאשר התשתיות מאוחדות באותו מקום, אחראי התקשורת בתוך הארגון נהנים מניהול נוח יותר של כל המערך, משליטה מרכזית, מבקרה נוחה ומסודרת ומתפעול טכני פשוט.
במידה ואתם מתלבטים אם תשתית אחודה היא הפתרון המתאים והיעיל ביותר עבור צרכי הארגון שלכם, התייעצו עם איש מקצוע בעל ניסיון והתמחות בתחום. יתרונותיה, כאמור, עשויים להיות משמעותיים בטווח הרחוק.

0


About the Author:

Add a Comment